MLADEN MILOTIĆ “Harmonija percepcije i djela”

Egzaktan i dosljedan, kontroliranih emocija, razvijene opažajne i perceptivne kulture, inteligibilan, pokretljiv i samosvjestan u svojoj stvaralačkoj razvojnoj krivulji. To je Milotićeva konstanta: slično u različitome.
Metjejska gipkost i tragalaštvo omogućuju trajnu otvorenost njegove slikarske fakture prema novim izražajnim mogućnostima, ali unutar prepoznatljivih oblikovnih i sadržajnih preokupacija. Lakotni izričajni senzibilitet usmjerava ga analognim, novim, tehničkim pobudama. U tom je kontekstu Milotićeva najnovija obuzetost digitalnim medijem , veoma uvjerljiva. I dok su mnogi autori prema oblikovanju pomoću digitalne tehnike još uvijek nepovjerljivi, Milotić je prihvaća s pozitivističkom blagonaklonošću. Prihvaća kao prosljedak vlastitih vizija u procesu civilizacijski osvješčene kulture izražavanja.Jer za Milotićev su slikarski nerv te mogućnosti očigledne i velike. Taj najnoviji izbor za njega ne predstavlja tek neko novo osvježenje, već izričajno bogaćenje, možda i izlaz iz eventualna metjejska zastoja. Spomenuti se medij , dakle, nekako prirodno uvrstio u Milotićevu tehničku evoluciju i stalnu brigu za tehničku perfekciju i transparentnost likovna rukopisa. Digitalni uvjeti pogoduju i bogatstvu i širini njegova interesa u konverziji figurativnog i apstraktnog sadržaja. Pogotovo pak zbog otkrivanja sve novijih elemenata fakturnog i strukturalnog variranja u gradnji slikarske površine.
Ukratko, “skokom” u novi medij, koji je učinjen nekom iskonskom refleksijom, izražajna je elokvencija Milotića dobila nov zamah!

Prof. akademski slikar Martin Bizjak